بایگانی چیست ؟ | شرکت راوند پوشان

بایگانی چیست ؟ | شرکت راوند پوشان

بایگانی یک نوع ایجاد دسته بندی و نظم می باشد که بسیار ی از کارمندان یک اداره با آن در محیط کار مواجه می شوند. زمانی که بحث از بایگانی می شود بسیاری از افراد نارضایتی خود را از آن اعلام می کنند و برخی از افراد هم موافقت می نمایند. در واقع این بخش یکی از مهمترین بخش های مدیریت کردن اسناد و مدارک می باشد که در هر اداره و سازمانی باید وجود داشته باشد و هر کارمندی هم باید با آن آشنایی کاملی داشته باشد. زمانی که فرد در شغل خود با فرآیندهای این بخش آشنایی نداشته باشد بدون شک مشکلات زیادی برای او به وجود می آید. بنابراین هر فردی در اداره باید با این بخش آشنایی پیدا کند. امروزه با استفاده از نرم افزار بایگانی بسیاری از افراد با این بخش رابطه بهتری برقرار کرده اند و بهتر می توانند کارهای خود را مدیریت کنند.

بایگانی اسناد و مدارک ادارات دولتی

هر نوع سند، نامه، پرونده، روزنامه، فیلم، صوت و تصویر، گزارش و … که توسط شخص، اشخاص، سازمان دولتی یا خصوصی تولید گردیده باشد و فرآیند اداری آن به پایان رسیده باشد و بخواهد از چرخه جاری، اداری آن سازمان خارج شود و دارای اهمیت باشد، به طوری که می بایست در آینده به آن رجوع و یا استناد کرد را آرشیو اسناد(بایگانی اسناد) گویند.

با توجه به تعریف ارائه شده در بالا می توان گفت که ما هر نوع سندی را بایگانی نمی کنیم صرف اینکه تنها به اسناد قدیمی و تاریخی دسترسی داشته باشیم، بلکه ما تنها اسناد با ارزش و دارای اهمیت را که در گذشته تولید شده اند و ممکن است در حال و آینده نیز تولید شوند را بایگانی و آرشیو می کنیم زیرا آنها اسناد با اهمیت و ارزشمندی برای ما هستند.

اگر برای بایگانی پرونده ها و مدیریت اسناد و مدارک سازمان خود به دنبال مکانی امن و بسیار دقیق نیاز دارید میتوانید با ما تماس بگیرید.

  • راه های تماس با ما با شماره تماس های زیر پاسخگو هستیم

برای مشاهده ی مقالات سایت راوند پوشان به این صفحه بروید.

tel:07734231699

whatsapp:09303911158

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

راوند پوشان | شرکت تعاونی و بنیاد خیریه

::راه های ارتباطی با زهرا راوند::

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
بایگانی