وظایف بخش بایگانی

وظایف بخش بایگانی

وظیفه بایگانی در هر سازمان طبقه بندی اسناد ،ثبت و ضبط و کنترل آنهاست و این وظیفه از مرحله دریافت سند آغاز و تا زمانی که به علت سلب ارزش و برطبق مقررات از بین می رود و یا به علت ارزش استثنایی در محل معینی برای همیشه نگهداری می شود دوام خواهد یافت . این وظائف را می توان به تفضیل به شرح زیر بیان نمود:

کنترل نامه ها و استعلامات وارده به بایگانی جهت قرار دادن در پرونده ها

نظارت بر تحویل و دریافت پرونده ها از قسمتهای مختلف

تشکیل پرونده برابر کدهای تعیین شده در قسمتهای مربوطه

بایگانی نامه ها و پیش نویس ها و استعلامات

ثبت نامه های وارده در سیستم رایانه ای بایگانی

ثبت نامه ها و پرونده ها در دفاتر بایگانی

شماره گذاری کلیه سوابق ارسالی به بایگانی

تحویل گرفتن پرونده و نامه ها از دبیرخانه و بررسی شماره صادره آن پرونده

جستجوی پرونده ها در سیستم رایانه ای و دفاتر بایگانی

برگ شماری و شماره گذاری پرونده های وارد به بایگانی

جابجایی پروند ه های وارده در بایگانی و طبقه بندی آنان براساس کد گذاری

بایگانی نمودن کلیه برگه های وارد در بایگانی و جابجا نمودن آنان در پرونده های مربوطه

تعویض زونکن های فرسوده و پشت نویسی پروند ه ها و زونکن ها

برای مشاهده ی مقالات در مورد بایگانی به این صفحه بروید.

برای دریافت مشاوره به این صفحه بروید.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

راوند پوشان | شرکت تعاونی و بنیاد خیریه

::راه های ارتباطی با زهرا راوند::

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
بایگانی