اصول و بایگانی اسناد و پرونده های پزشکی

اصول و بایگانی اسناد و پرونده های پزشکی

مدارک پزشکی اهمیت بسیار زیادی دارد و پزشک به آنها برای اینکه در مورد بیماری های و روش های درمان بیمار تصمیم گیری نماید نیاز دارد. هر بیماری که به پزشک مراجعه می کند باید پرونده ای مربوط به سلامتی و مشکلاتی که دراد را تکمیل نماید تا در سیستم آنها را ثبت کنند.

در گذشته بیشتر مدارک مربوط به بیمار به صورت دستی پر می شد ولی اکنون آنها را در سیستم ذخیره سازی و بایگانی می کنند تا پزشک هر زمانی که به آنها نیاز داشت بتواند به آنها دسترسی داشته باشد و آنها را مشاهده کند. فرایند ذخیره سازی مدارک پزشکی به این ترتیب است که در ابتدا باید پرونده ها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند و سس بر اساس ویژگی هایی که بیمار داشته است آنها را وارد نمایند. بعد از آن باید بعد از اینکه بیمار ترخیص شد یک بار دیگر مدارک آن را وارد کنند تا به خوب یاطلاعات آن وارد سیستم شود.

اصول بایگانی اسناد

بایگانی

در طول درمان بیمار هرگونه دارو و روش های درمانی که روی آن انجام شده است را باید وارد نمایند تا پزشک در مراجعه بعدی دیگر از بیمار پرسش های لازم را ارائه ننماید. پزشک بعد از اینکه اطلاعات شما را به خوبی مورد بررسی قرار دهد راحت تر می تواند برای درمان شما تصمیم گیری نماید. در بخش بایگانی پزشکی دو دسته اطلاعات وجود دارد یکی از آنها اطلاعات فعال پزشکی می باشد و دیگری اطلاعات غیر فعال پزشکی است. هر یک از بخش ها فضای بسیار امنی دارد که هرگز اطلاعات از بین نمی روند و مفقود نیز نمی شوند. نگهداری کردن از مدارک بیمار به کارهای پزشک سرعت بیشتری می بخشد و همچنین طول درمان بیمار را به خوبی متوجه می شود. دیگر پزشک داروهایی که برای بیمار تجویز کرده بوده را به خوبی می شناسد و آنها را به بیمار نمی دهد.

  1.  اصول بایگانی اسناد فنی
  2.  اصول بایگانی پرونده های پرسنلی
  3.  اصول بایگانی راکد
  4.  اصول و روش های بایگانی اسناد و مدارک چیست ؟

جهت مشاوره در این زمینه به این صفحه بروید.

برای مشاهده ی مقالات سایت راوند پوشان به این صفحه بروید.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

راوند پوشان | شرکت تعاونی و بنیاد خیریه

::راه های ارتباطی با زهرا راوند::

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
بایگانی