با نگاه نو زبان نو حال نو از طاهره توکلی روانشناس بالینی

با نگاه نو زبان نو حال نو از طاهره توکلی روانشناس بالینی

نگاه نو،زبان نو،حال نو

سلامی نو به شما همراهان سایت راوند پوشان

در این سلسله مطالب که بصورت دو هفتگی منتشر خواهد شد قصد دارم شما زوجین را وارد چالشی کنم که نگاهی دوباره به آنچه بین شما و همسرتان میگذرد بیندازید.

یکی از رویکردهای بسیار تاثیرگذار در روانشناسی،جهت بررسی و بهبود روابط زوجین،رویکرد هیجان مدار می باشد.ومطالبی که اینجا ارائه می دهم بر اساس این روش می باشد.

بر اساس این رویکرد نزاع های زوجین ناشی از شکست در تنظیم عواطف خود و دیگری است و تمرکز در درمان بر روش هایی است که بتواند به زوجین کمک کند تا هیجان های خشم،ترس،غم و شرم را مانند عشق و هیجان های مثبت دیگر تنظیم و تعدیل کنند.

آنچه در روابط زوجین منجر به درگیری و نزاع میشود،اختلال در فرایندهای ارتباطی و هیجانی است.امروزه دیگر تغییر در هیجان نتیجه ی تغییر شناختی(فکر) نیست،بلکه هیجان به خودی خود منبع اصلی و ماده ی خامی است که باید مستقلا به آن دسترسی پیدا کرد و تغییرش داد.

این هیجان است که به تعارضات زناشویی سوخت می رساند و آنها را شعله ورتر میکند،وآشنا شدن و دسترسی به این هیجانات پادزهری برای بهبود و کنار گذاشتن این تعارضات است.

من قصد دارم با بیان این مطالب به شما زوجین کمک کنم تا چرخه های هیجانی منفی در تعاملات بین فردی خود و همچنین هیجانات بنیادین نهفته ی زیرین که هم خود آنها را تولید میکنید و هم از آن تاثیر میپذیرید راشناسایی کنید و بدانید که چگونه این هیجانات را سازگارتر و کاربردی تر کنید و از این راه تعاملات خودرا بهبود ببخشید .

با من همراه باشید.

طاهره توکلی

روانشناس بالینی

دانش آموخته ی انستیتو هیجان مدار ایرانیان

مشاور مهارت های بهبود فردی و روابط زوجین

برای مشاهده ی مطالب دیگر خانم طاهره توکلی به این صفحه بروید.

برای مشاهده دیگر مقالات به این صفحه بروید.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

راوند پوشان | شرکت تعاونی و بنیاد خیریه

::راه های ارتباطی با زهرا راوند::

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
بایگانی